Paulina Haratyk, Eksperymentalna animacja z plażą, kabrioletem, muzyką i flirtami w tle. Analiza Don't wanna waste your time / Emulsja (w)płynie Kamili Białkowskiej
Home movies kręcone na taśmach, lato, plaża, stary kabriolet, miłość i muzyka. Film o wakacyjnych flirtach, kolorowym spędzaniu wolnego czasu i fantazji, dzięki której jest on jeszcze ciekawszy. Animacja eksperymentalna, która została nakręcona i opracowana na dawnych nośnikach – taśmach filmowych, poddanych następnie autorskiej obróbce, inspirowanej filmowymi eksperymentami na analogowych nośnikach Lena Lye’a, czy Kazimierza Urbańskiego. Szczegółowe informacje na temat skomplikowanego procesu powstawania Don't wanna waste your time / Emulsja (w)płyniei przetwarzania analogowych taśm filmowych ujawnia Emulsja (w)płynie – przewodnik.
Love song o dwójce muzyków, którzy nie chcą marnować czasu pewnej dziewczynie, mocno zajętej różnymi domowymi czynnościami. Domalowane elementy obrazu sugerują jednak, że taka interpretacja może być pochopna. Czy mamy pewność kto do kogo tutaj śpiewa i kto odpowiada za obrazy, które przemykają nam przed oczami? A może to dziewczyna kieruje poczynaniami bohaterów, zmieniając ich plany i scenografię, a nawet cofając czas?
Specyfiką licznych filmów powstających poza zawodową produkcją jest prymat warstwy obrazu nad dźwiękiem. W wielu przypadkach wynika to z kwestii technologicznych. Przez większą część historii kina amatorskiego kamery nie miały możliwości nagrywania dźwięku, który rejestrowano na magnetofonach. Następnie, z lepszym bądź gorszym skutkiem, starano się zsynchronizować obraz z muzyką na żywo, podczas projekcji. W przypadku filmu Kamili Białkowskiej, który łączy w sobie dawne i współczesne technologie, obie warstwy są równie istotne, a całość można odczytywać zarówno jako film z rozbudowaną ścieżką dźwiękową, jak i teledysk z wyjątkową oprawą wizualną.