Prowadzące AFA

 

Teresa Czepiec –  reżyserka filmowa  i scenarzystka.  W życiu zawodowym interesuje ją opowiadanie historii ludzi będących w konflikcie między tym co indywidualne i społeczne w sposób ciekawy formalnie. Jej dokument „Superjednostka” był pokazywany na ponad 90 festiwalach i zdobył wiele prestiżowych nagród (m.in. znalazł się na długiej liście oscarowej). Ukończyła prestiżowe Le Fresnoy we Francji i kurs DOK PRO w Szkole Wajdy. Studiowała reżyserię na WRiTV w Katowicach. Pracowała jako storyboardzistka i asystentka uznanych reżyserów, takich jak Jerzy Skolimowski, Agnieszka Szumowska, Agnieszka Smoczyńska, Jan Komasa. Obecnie przygotowuje swój debiut fabularny na podstawie scenariusza „Wróg”, który zdobył główną nagrodę im. K. Kieślowskiego za Najlepszy Scenariusz z Europy Wschodniej 2021. 

Paulina Haratyk – badaczka i trenerka, z wykształcenia filmoznawczyni i kulturoznawczyni. Współpracowała z wieloma instytucjami zajmującymi się kinem, nowymi mediami i edukacją, w tym m.in. Stowarzyszeniem Nowe Horyzonty, Filmoteką Narodową – Instytutem Audiowizualnym, Fundacją Centrum Cyfrowe, Narodowym Centrum Kultury Filmowej, realizując projekty kulturalne, edukacyjne i społeczne z wykorzystaniem filmów i nowych mediów. Zajmuje się filmem amatorskim, kulturą niezależną, kinem found footage oraz edukacją filmową. Stypendystka Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz laureatka Warszawskiej Nagrody Edukacji Kulturalnej. Autorka licznych tekstów dotyczących kina i nowych mediów, publikowanych m.in. w „Kwartalniku Filmowym”, „Przeglądzie Kulturoznawczym” oraz „Ekranach”.

Barbara Szczekała – doktor nauk o sztuce, absolwentka filmoznawstwa Uniwersytetu Jagiellońskiego, zastępczyni redaktora naczelnego czasopisma “Ekrany”. Autorka książki “Mind-game films. Gry z narracją i widzem”. Zajmuje się różnorakimi zjawiskami kina współczesnego, szczególnie ceniąc przedrostek post- w ich nazewnictwie. Pisała m.in. o postironii, kinie postfabularnym, filmach postlynchowskich i narracji postklasycznej oraz o melodramacie i kinowej retromanii. Z romantyczną pasją i pozytywistyczną misją zajmuje się edukacją audiowizualną młodzieży w krakowskich kinach.

Strona główna Akademii Filmu Amatorskiego